Written By Ulrika Stjernfelt

Användarskapat innehåll, även kallat användargenererat innehåll, är digitalt innehåll, som har skapats av konsumenter. Det kan vara t.ex. bilder, videos, bloggar, Facebook-, eller Instagram-inlägg som dina följare eller kunder har postat och som innehåller dina produkter eller tjänster.

Användargenererat innehåll (UGC) är väldigt bra marknadsföringsverktyg, särskilt i de sociala kanalerna.

Det skapar trovärdighet för ditt varumärke.

Det visar dina följare hur omtyckt du och dina produkter är.

Användargenererat innehåll leder till fler webbplatsbesökare.

Det ökar din SEO, eftersom sökmotorer som Google rankar användargenererat innehåll högre, vilket leder till att du rankar bättre på Google, och därmed drivs ännu mer trafik till dina kanaler.

Så om någon taggar ditt varumärke eller produkt, svara alltid och tagga tillbaka. Det är ett trevligt sätt att säga TACK och det uppmuntrar andra att göra samma sak.

Lycka till!

 

Arkiv

KONTAKTA OSS!

Vill du lära dig mer om marknadsföringsstrategi och hur det fungerar? Eller kanske bolla tankar om sociala medier, eller annan marknadsföring, kontakta oss gärna.

14 + 11 =

0 kommentarer

Skicka en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *