Digital annonsering

Att annonsera digitalt ger dig stora möjligheter att nå kunderna även om de finns i olika kanaler och på olika enheter. Med dagens avancerade annonsering kan du rikta in dig på den exakta målgruppen som mest sannolikt kommer att köpa dina produkter eller tjänster.

Vad är digital annonsering?

 

Digital annonsering är marknadsföring som du betalar för att den ska visas på olika plattformar, som till exempel sociala medier, sökmotorer och webbsidor. Eftersom konsumenten spenderar en stor del av sin tid på internet kan digital annonsering hjälpa dig att ta din verksamhet dit kunderna befinner sig. 

Annonsering Facebook

Facebook har blivit en självklar marknadsföringskanal. Genom att rikta annonserna till de personer som med störst sannolikhet ger bra resultat, kan ni som företag nå era potentiella kunder på ett enkelt och kostnadseffektivt sätt.
Målet med annonsen kan variera, det kan vara att öka kännedomen kring varumärket, öka försäljningen eller generera leads.
Näthandeln har tagit över och de flesta av köpen som görs online är resultatet av en annons i de sociala kanalerna. Om du inte syns i de digitala kanalerna är det risk att du inte syns alls för en stor delar av dina potentiella kunder. Vi hjälper er gärna att komma igång och framåt!

Annonsering Instagram

Nå nya kunder via Instagramflödet eller i Stories. Genom att annonsera på Instagram kan du nå potentiella kunder som inte följer ditt konto. Öka försäljning eller antal kunder till din webbplats.

Instagram-shopping
Företag kan tagga produkter direkt i inlägget på Instagram. Det blir på så sätt väldigt enkelt för personer att upptäcka och klicka på produkter. Shoppinginlägg kan användas som annonser i kampanjer som har skapats i Ads Manager. (Facebooks annonsverktyg). När en kund klickar på annonserna visas en produktbeskrivning i Instagram. Därifrån kan kunden fortsätta köpet på företagets webbplats.
 

Annonsering Pinterest

Pinterest är en unik plattform där du kan nå kunderna vid exakt rätt tidpunkt: just när de söker efter något specifikt.
Genom att annonsera på Pinterest ökar du räckvidden på dina pins och dina pins visas för din målgrupp. Pinterestannonser kan segmenteras till exempel genom ålder, intressen och plats.

Annonsering Linkedin

Genom marknadsföring på LinkedIn kan du skapa engagemang med personer som är relevanta för din målgrupp. Med hjälp av LinkedIn-annonsering kan du segmentera målgrupper och nå personer med specifika jobbtitlar, kombinerat med specifika intressen.

“Dina kunder är online”

Det är egentligen den främsta anledningen till varför du bör satsa på digital annonsering.

KONTAKTA OSS

 

8 + 5 =