3 enkla sätt att skapa rörligt innehåll för Instagram

av | feb 16, 2022 | Sociala medier, Strategi

Så här kan du skapa rörligt innehåll för Instagram 


Letar du efter enkla sätt att skapa rörligt innehåll för Instagram? Det är stort fokus på video, särskilt på Instagram, så visst är det värt att prova! Det sägs att en video får mer uppmärksamhet än en statisk bild i Instagramflödet eller i Instagram Stories. Vårt råd är att prova sig fram och se vad som fungerar bäst för just din verksamhet. Om du vill komma igång direkt har vi några snabba tips, som du kan prova med en gång.

1. Lägg till en video i bakgrunden.

En video i bakgrunden i ditt Instagram-inlägg eller i Instagram Story är väldigt enkelt och effektfullt. Det skapar absolut uppmärksamhet i flödet.

2. Lägg till en GIF.

Giffar är ett fantastiskt sätt att få uppmärksamhet! Om du väljer en hel bild som GIF eller en beskuren GIF, spelar ingen roll. Välj det som passar bäst i sammanhanget.

3. Lägg till animerade element.

Till och med en så liten detalj som en animerad pil eller stjärna kan göra att ditt inlägg i Instagram-flödet eller Instagram Story sticker ut.

Läs också3 contentidéer alla varumärken kan använda

 

Lycka till!

Hej!

Här hittar du en blandning av tips för sociala medier, blandade tips för marknadsföring som, nyhetsbrev, YouTube bland annat. Trevlig läsning!

Get Social!

Kategorier

Senaste inläggen

Guide – Så når du fler kunder
Guide – Så når du fler kunder

Nå fler kunder med rätt strategi Som företagare vet du vikten av att nå nya kunder. Här listar vi några metoder för att få nya leads och få fler potentiella kunder att upptäcka ditt varumärke.1. Skapa en hemsida En hemsida är företagets plattform för att visa...

Vad är A/B-testning (kallas också Split-test)
Vad är A/B-testning (kallas också Split-test)

Det här är A/B testing A/B testing är en metod för att jämföra två eller flera versioner av exempelvis en webbsida, nyhetsbrev, annons eller app mot varandra samtidigt för att avgöra vilken version som ger bäst resultat och maximal effekt. Genom att jämföra olika...

Vad betyder användargenererat innehåll?
Vad betyder användargenererat innehåll?

Användargenererat innehåll, kallas även användarskapat innehåll. Användarskapat innehåll, även kallat användargenererat innehåll, är digitalt innehåll, som har skapats av konsumenter. Det kan vara exempelvis bilder, videos, bloggar, inlägg på Facebook, Instagram eller...

Nyhetsbrev för företag
Nyhetsbrev för företag

Vad är ett nyhetsbrev? Ett nyhetsbrev är ett e-postmeddelande som du skickar till dina prenumeranter regelbundet, för att ge dem värdefull och relevant information om ert företag. Nyhetsbrev ger dig tillgång till kundernas inkorg och ett tillfälle att dela nyheter om...

3 contentidéer alla varumärken kan använda
3 contentidéer alla varumärken kan använda

3 contentidéer alla företag kan använda Vilket innehåll du ska posta är precis som allt annat i sociala medier ”det beror på”. Men det finns några innehållsideer som fungerar oavsett bransch. Här följer några tips på innehållsideer för social amedier, som passar bra...

Håll dig uppdaterad på senaste nyheterna!

Cookie-samtycke med Real Cookie Banner